Громадськість закликає Раду повністю заборонити рекламу тютюну Друк
Коаліція громадських організацій «За вільну від тютюнового диму Україну» закликає ВРУ від реклами цигарок. До заклику приєдналися відомі українці, серед яких чемпіонка світу з художньої гімнастики Г.Безсонова, художниця Є.Гапчинська, олімпійський срібний призер Д.Силантьєв, хореограф та шоумен В.Яма.

Про це таке повідомив координатор прес-центру Коаліції громадських організацій "За вільну від тютюнового диму Україну" Артем Соколенко.

"Ми впевнені, що Україна має бути звільнена від реклами сигарет! Навіщо рекламувати куріння? – каже Ганна Гопко, координатор проектів Коаліції громадських організацій "За вільну від тютюнового диму Україну". – Саме агресивна реклама тютюнових виробів із використанням гламурних образів, тонко продумані маркетингові стратегії дозволяють транснаціональним тютюновим компаніям, які займають в Україні 99% ринку, підсаджувати підлітків на куріння та утримувати їх від бажання кинути курити. За статистикою, 95% людей стають курцями у вкрай молодому віці – до 21 року. Як тільки ми прибираємо красиві рекламні образи навколо, сигарети стають менш привабливими. Абсурду буде покладений край – тютюнові компанії більше не зможуть спрямовувати гроші від вже залежних людей на підсаджування нових курців. Україна сьогодні є одним зі світових лідерів за динамікою відмови від куріння. Новий потужний захід, такий як заборона реклами сигарет, посилить тенденції щодо зменшення поширеності тютюнокуріння ", – зазначила Ганна Гопко.

Нагадаємо, що реклама цигарок в Україні вже заборонена на телебаченні, радіо, в пресі та на зовнішніх носіях. Але залишилися інші канали комунікацій, в які й перейшла тютюнова індустрія.

Законопроектом №5164 пропонується, зокрема, заборонити рекламу цигарок в Інтернеті та в місцях їх продажу, а також проведення конкурсів з різноманітними призами, умовою участі в яких є придбання тютюнових виробів.

"Рекламісти, з якими нам вдалося поспілкуватися, на правах анонімності повідомили, що тютюнові компанії регулярно ставлять завдання "омолодити аудиторію бренду", тобто вони працюють на молодь, автоматично захоплюючи й підлітків", - каже Ганна Гопко.

"Часткові заборони, виписані зараз в законі про рекламу, у багатьох випадках не діють, - говорить ДИРЕКТОР Інституту Медіа-права Тарас Шевченко. – Потрібне просте і чітке рішення – реклама цигарок забороняється. І крапка! Сьогодні ж тютюнові компанії пролобіювали багато неоднозначних положень та успішно тлумачать їх на свою користь за відсутності ефективного контролю з боку держави. Наприклад, реклама цигарок у супермаркетах насправді вже заборонена чинним законом. Дозволено лише інформувати про товари, що продаються, тобто про склад, про ціну тощо, а не поширювати гламурні образи та рекламні слогани, як це відбувається зараз".

Головний міжнародний документ із боротьби проти куріння, який вже ратифікували 172 країни – Рамкова Конвенція Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я із боротьби проти тютюну, в 2006 році ратифікувала і Україна. Рамкова Конвенція визначає, що лише повна заборона реклами, стимулювання продажів та спонсорства приведе до скорочення куріння.

Стаття 13 РКБТ вимагає, щоб сторони прийняли і забезпечили виконання повної заборони на рекламу, стимулювання продажу та спонсорства тютюну протягом п’яти років з моменту набуття чинності Конвенцією для країни. Для України термін виконання статті 13 РКБТ щодо набуття чинності закону про повну заборону реклами тютюну завершиться у вересні 2011 р.

 Zaxid.net

 
Львів відкритий для світуЛьвівська міська рада
© НГО – Портал громадських організацій Львова – NGO. Дизайн та програмування сайту – KUDEST