Фандрейзинговий план Друк
План залучення фінансування є складовою частиною загального стратегічного плану всієї організації. Фандрейзинговий план може складатися для кожного заходу чи проекту організації. Існує багато теорій планування, і кожна організація має право самостійно вирішувати, який зі способів планування обрати для ефективного залучення фінансів.
shnurok.jpg План залучення фінансування є складовою частиною загального стратегічного плану всієї організації. Фандрейзинговий план може складатися для кожного заходу чи проекту організації. Існує багато теорій планування, і кожна організація має право самостійно вирішувати, який зі способів планування обрати для ефективного залучення фінансів. Практика успішних організацій показує, що у фандрейзинговому плануванні слід враховувати наступні складові.

Керівник напрямку залучення фінансування
Можна по-різному ставитися до ролі особистості в історії суспільства. Проте від особи, що керуватиме напрямком залучення фінансування в організації, залежить дуже багато. Коли ми говоримо про керівника, то розуміємо під цим не лише фахово підготовленого спеціаліста, але й маємо на увазі особисті риси: етичні та моральні принципи, комунікативні здібності, організованість, компетентність, ентузіазм тощо. Обираючи (або призначаючи) керівника напрямку залучення фінансування, ми підтверджуємо необхідність такої діяльності в організації та визначаємо відповідального за її проведення.

Мета
Мета фандрейзингу не є метою чи місією всієї організації. Вона більш конкретна та прагматична. Метою залучення фінансування є кількість коштів, необхідних для ефективної діяльності організації і забезпечення її фінансової стабільності. Формулюючи мету фандрейзингу, ми спочатку визначаємо кількість потрібних нам грошей, а після того визначаємо джерела їх надходжень.

Методи
Знаючи, скільки саме нам потрібно коштів, маємо чітко визначитися з усіма можливими методами залучення фінансів (листи-прохання, вуличний збір, «з дверей у двері», скриньки для пожертв і т.д.).

Цільова група донорів
Складаємо список потенційних донорів, який включає їхні адреси, телефони, імена працівників. Можна завести на кожного з них окрему картку, до якої разом спільно вносити нові дані про ймовірних або реальних фінансових партнерів. Дуже важливо пам'ятати, що наші донори - це не мішки з грошима, а люди, які мають певні мотиви для того, щоб стати благодійниками. Варто добре обміркувати, чому вони мають віддати свої гроші, що ми їм запропонуємо натомість.

Бюджет фандрейзингу
Слід пам'ятати, що перед тим, як залучити кошти, обов'язково потрібно дещо витратити. Потрібно точно прорахувати, скільки грошей або інших ресурсів нашої організації буде витрачено, щоб залучити фінансування. Практика показує, що недосвідчені НДО часом більше витрачають на фандрейзинг, ніж отримують на діяльність. (Це особливо стосується тих НДО, що намагаються скористатися коштами міжнародних грантів для залучення додаткових місцевих ресурсів.) Варто обрати лише ті методи фандрейзингу, які зможуть бути реалізовані з якнайменшими витратами і водночас із найбільшим ефектом.

Кількість задіяних (залучених) волонтерів
Волонтери є надзвичайно важливим ресурсом для будь-якої неприбуткової організації. Працюючи без отримання заробітної платні, ці люди допомагають організації залучити кошти чи безкоштовні товари або послуги. Для того, щоб діяльність волонтерів у залученні фінансування була максимально ефективною, слід добре врахувати їх мотиви щодо безкоштовної праці (що їм запропонувати натомість). Разом з цим, робота волонтерів у такій важливій і тонкій справі як фандрейзинг має бути достатньо професійною. А відтак слід подбати про навчання та детальні інструкції для задіяних в акції, особливо - нових волонтерів.

Прогнозування успішності кампаній
Коли мова йде про план фандрейзингу, необхідно розробити прогноз щодо залучених коштів у відповідності до обраних методів та джерел. Тобто потрібно передбачити щонайменше дві основні позиції: максимум (чого б ми хотіли досягти) та мінімум (чого буде достатньо для здійснення певного проекту).

Оцінка ефективності фандрейзингу
У даному випадку слід оцінювати співвідношення задіяних нами ресурсів та результати фандрейзингу. Прогнозуючи суми залучених коштів від кожного з джерел, якими ми збираємося скористатися, потрібно точно запланувати етапи, на яких керівництво і члени організації аналізуватимуть, наскільки успішною є застосована тактика. Для аналізу доцільні відповіді на такі питання: які фактори (зовнішні та внутрішні) сприяли чи заважали залученню прогнозованих коштів, яких ми зазнали витрат, скільки коштів залучено, якого додаткового (окрім фінансового) ефекту нами досягнуто тощо. Така оцінка дозволить не лише впливати на хід поточних фандрейзингових акцій, але й стане частиною досвіду, який ми враховуватимемо при плануванні нових кампаній.

Графік фандрейзингової кампанії
Яків будь-якому іншому плані, потрібно передбачити чітку хронологію конкретних етапів діяльності, визначити відповідального за кожен з цих кроків та термін їх реалізації (дату початку та завершення). Усі задіяні у фандрейзинговій кампанії волонтери (й штатні працівники) організації повинні щодня коротко звітувати керівникові напрямку про виконання графіку та результати (суми залучених коштів) і, в разі потреби, вносити необхідні зміни до плану кампанії.

 

Творчий центр "Каунтерпарт",
75-ий випуск електронного бюлетеня "Ключ до фінансування від ТЦК"
 
Львів відкритий для світуЛьвівська міська рада
© НГО – Портал громадських організацій Львова – NGO. Дизайн та програмування сайту – KUDEST