Моделі фінансування діяльності організацій громадянського представництва та аналітичних центрів за рахунок місцевих джерел Друк
Моделі фінансування діяльності організацій громадянського представництва та аналітичних центрів за рахунок місцевих джерел, таке дослідження було проведене Творчим центром ТЦК протягом березня – квітня 2013 року.
 
Дослідження виявило певні тенденції: 
 
По-перше, це те, що як місцеві, так і міжнародні донори в Україні надають перевагу підтримці програмної діяльності організацій і зводиться до мінімуму підтримка на адміністративні витрати. Це не сприяє життєздатному розвитку організацій громадянського суспільства, навіть при наявності довготривалого стратегічного плану, що спонукає організації виживати від проекту до проекту. 
 
По-друге, це розбіжність ОГС в розумінні того, що є адміністративними витратами. Це і не дивно, оскільки всі опитані працюють з різними місцевими та міжнародними донорами, які мають різні підходи до визначення того, що включати і що не включати в адміністративні витрати проекту. 
 
По-третє, це відсутність концепції фінансування непрямих витрат на діяльність організації, яка практикується в США і яка майже не застосовується для підтримки ОГС програмами та проектами USAID в Україні. 
 
Це веде до наступної тенденції, що полягає в “гнучкому” використанні наданих ресурсів і застосуванні “нетрадиційних підходів” на покриття адміністративних витрат як проектів, так і на поточну діяльність організацій, тобто до корупції, якій часто самі донори і їхні правила сприяють. 

 

12111
У резюме дослідження також подано перелік того, що може посприяти поширенню успішних моделей фінансування організацій громадянського представництва та дослідницьких та аналітичних центрів: 
 
По-перше, чітко розуміти роль організацій громадянського представництва та дослідницьких та аналітичних центрів, специфіку та особливості їхньої роботи, схожість та відмінність з організаціями –надавачами соціальних послуг; 
 
По-друге, мати чітке визначення адміністративних витрат в структурі проекту та діяльності всієї організації; 
 
По-третє, розробити концепцію непрямих витрат (подібної до Negotiated Indirect Cost Rate Agreement – NICRA в США), щоб організації не хитрували та не проявляли талант у покритті адміністративних витрат з і так обмежених програмних надходжень. Це створить рівні умови, в яких будуть конкурувати ідеї, послуги та професіоналізм організацій; 
 
По-четверте, мати цікавий та якісний продукт(и) за адекватну ціну та цінову політику, професійно та якісно його “продавати” та надавати, відповідати за результат своєї роботи; 
 
Вп`яте, вести прозоро свою діяльність і публічно звітуватись наприклад, зробити обов'язковим видання річних звітів), що надасть змогу побачити відкритість та щедрість роботи ОГС на благо розвитку громадянського суспільства; 
 
Останнє, треба ділитися успіхом, поширювати досвід, розповідати про свої історії залучення коштів, підтримувати успішні практики. Необхідно проводити зустрічі та семінари, навчання активістів як на регіональному рівні, так і всеукраїнському. Видавати книги із кращими практиками. Розробити сайт кращих практик. 
 
Щодо моделі фінансування організацій громадянського представництва, то розглянути 
Community Shares model для потенційного впровадження в Україні. 
 
 
Детальніше про місцеві джерела фінансування НУО, дослідницьких та аналітичних центрів, механізми залучення фінансування та спроможність організацій отримати підтримку на адміністративні витрати, а також огляд міжнародного досвіду -дізнаєтесь з самого Дослідження. 
 
 
Довідково. У дослідженні взяло участь 54 організацій громадянського представництва (ОГП) та 35 дослідницьких організацій/аналітичних центрів, які відповіли на он-лайн анкету. 
 
Також 10 організацій громадянського представництва та 3 дослідницьких/аналітичних надали детальну інформацію щодо свого досвіду залучення місцевого фінансування під час проведення індивідуальних інтерв'ю. 
 
Під місцевим фінансуванням мається на увазі українське походження фінансування, а саме: державний/місцевий бюджет, пожертви громадян та бізнесу, гранти місцевих фондів та організацій, доходи від власних послуг та підприємницької діяльності тощо.


Джерело : Громадський Простір

 
Львів відкритий для світуЛьвівська міська рада
© НГО – Портал громадських організацій Львова – NGO. Дизайн та програмування сайту – KUDEST